Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

ελληνικές & γερμανικές MCs (από Έλληνες ή μη)

PINA BOUNCE: Trumpetancy [GR. orila/ paraphernalia/ noise-below, 2015]
Ένα ακόμη παράξενο (αν και… όχι και τόσο) άκουσμα από την orila, σε συμπαραγωγή με τις paraphernalia και noise-below. Μιλάμε για το “Trumpetancy” της Pina Bounce (πειραματίστρια/ μουσικός με ιστορία στην ελληνική σκηνή), μια κασέτα 100 αντιτύπων πλήρους ηλεκτρονικής διαχείρισης τη βοηθεία εφφέ, αλλά και… τρομπέτας. Κι αυτή είναι η διαφορά (η τρομπέτα εννοώ), που μετατρέπει το “Trumpetancy” σ’ ένα φυσικό και όχι κατ’ ανάγκην εργαστηριακό άκουσμα, που αφορά στον άπλετο χώρο.
Αν και ηχογραφημένο σε σπίτια και στούντιο (στην περιορισμένη κλίμακα δηλαδή), το άλμπουμ αυτό έχει μια φυσική οντότητα και μιαν ενότητα – κάτι από το βάθος ενός ήχου, εννοώ, που θα μπορούσε να αρμόζει στην πλαγιά ενός βουνού (γεγονός που δεν πρέπει να είναι άμοιρο τής Γκιώνας, που εικονίζεται και στις δύο όψεις του εξωφύλλου της κασέτας). Με ξεκάθαρα περιβαλλοντικά, ελαφρώς θορυβώδη, όπως και αυτοσχεδιαστικά ηχητικά ενδιαφέροντα, από τα οποία δεν απολείπει το πειραματικό kraut, η Pina Bounce κτίζει μια σειρά συνθέσεων, που κρατούν απροκάλυπτα το ενδιαφέρον.
Επαφή: www.orila.net, www.noise-below.org 

BELLEROPHONE: Illusion of Safety [GER. Attenuation Circuit, 2015]
Για τον Bellerophone (κατά κόσμον Δημήτρης Σαντζιλιώτης) είχα γράψει τον προηγούμενο Ιούνιο με αφορμή το CD-R του “Do you feel lucky?” [[  .] Records, 2015], αλλά και την ψηφιακή κυκλοφορία του “Uses of Gravity” [From A Tree Records, 2014]. Χοντρικώς εντόπιζα τις kraut αναφορές στους ήχους του Bellerohone με υπαινιγμούς από Klaus Schulze, Harmonia και πρώιμους Tangerine Dream (της εποχής του “Zeit” ας πούμε).
Στο παρόν “Illusion of Safety”, που κυκλοφορεί σε κασέτα (και σε 20 μόλις αντίτυπα) από τη γερμανική Attenuation Circuit, ο Bellerophone γράφει δύο πλευρές (η πρώτη 19:58, η δεύτερη 20:51) μεταφέροντάς μας στο ίδιο «κλίμα» με τις προηγούμενες δουλειές του (ιδίως την “Uses of Gravity”). Χρησιμοποιώντας βασικά ένα modular σύνθι της Roland, καθώς και διάφορα εφφέ παρμένα από το Space Echo επίσης της Roland, έναν ring modulator, καθώς και από το Digital Delay της Boss σκαρώνει ένα χαμηλό τόνων υπαινικτικό περιβάλλον στην πρώτη πλευρά, καθώς κι ένα… αναβαθμισμένο στη δεύτερη, επιδιώκοντας να παρασύρει τον ακροατή σε μια κάπως… υπνωτική κατάσταση. Ενίοτε τα καταφέρνει…
Επαφή: www.attenuationcircuit.de 

AMK / HOWARD STELZER: S/T [GR. noise-below, 2015]
Ο AMK (Anthony Michael King) είναι ένας αμερικανός πειραματιστής, που τυπώνει κασέτες βασικά (και CD-R) ήδη από τα χρόνια του ’80. Μάλιστα από ’κείνη την εποχή (από τα μέσα του ’80) τρέχει την Banned Production, που έχει στο ρόστερ της περισσότερες από 200(!) κυκλοφορίες (όρα discogs). Στην παρούσα κασέτα οι συνθέσεις (με την κυριολεκτική πάντα έννοια) τού AMK καταλαμβάνουν την πρώτη πλευρά, είναι τέσσερις στον αριθμό και κινούνται στα… επιβαλλόμενα πλαίσια ενός ορκισμένου πειραματιστή. Με τη βοήθεια και τη χρήση πικάπ, δίσκων, επιτόπιων ηχογραφήσεων (φυσικών και άλλων) κι ενός μικροκυματικού δέκτη, ο AMK ορίζει ένα δικό του ευμετάβλητο (από σύνθεση σε σύνθεση) σύμπαν, φλερτάροντας, ενίοτε, αγρίως με τον θόρυβο, αλλά και με την… προγραμματική περιπέτεια (άκου και το… ελληνοπρεπές “The counting control of democracy”). Το άκουσμα της πλευράς έχει κάτι το συναρπαστικό, που δεν φαίνεται να είναι άμοιρο τής πείρας τού AMK στη δημιουργία συγκεκριμένων ηχητικών χώρων.
Η δεύτερη πλευρά έχει τίτλο “Untitled (fall 2014)” και αφορά στον Howard Stelzer. Έχω γράψει ξανά στο δισκορυχείον για τον νεοϋορκέζο πειραματιστή και αφορμή ήταν το 7ιντσο “Gravity @ half speed/ A sunburned grotto”, που είχε κυκλοφορήσει από την absurd/ πτώματα κάτω από το κρεββάτι το 2010. (Οι επαΐοντες της σκηνής, και οι έχοντες καλή μνήμη, πιθανώς να θυμούνται τον Stelzer, από το ακόμη παλαιότερο ελληνικό split CD-R, σε τρίο μαζί με τους Vic Rawlings και Jason Talbot). Στο παρόν ο Stelzer χρησιμοποιώντας tapes βασικά δημιουργεί ένα συνεχές, όσο και σκληρό noisy περιβάλλον, που παρουσιάζει ελάχιστα περιθώρια διαφυγής.
Όπως διαβάζουμε και στο cover η κασέτα, που έχει κοπεί σε 150 αντίτυπα, είναι αφιερωμένη στη γέννηση της κόρης της Αντιγόνης και του Θανάση, που διατηρούν το avant/ πειραματικό δισκάδικο Electric Knife στο Kentish Town του Λονδίνου (www.electrickniferecords.co.uk/).
Επαφή: www.noise-below.org

1 σχόλιο: